0 - 9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

NAIVNÍ DIVADLO LIBEREC

NAIVNÍ DIVADLO LIBEREC

Naivní divadlo bylo založeno v roce 1949. Přestože se jeho tvorba přirozeným vývojem ubírala různými směry, v povědomí diváků i kritiky se zapisuje jako velmi kvalitní české loutkové divadlo už po několik generací. V 60. letech, v době působení režiséra a scénografa Jana Schmida, se inscenace Naivního divadla vzdalují popisu, otevírají se dětské fantazii, vlastní imaginaci a práci v týmu. Koncem 70. let a během dalšího desetiletí krystalizuje křehká poetika hříček pro děti z mateřských škol režiséra Pavla Poláka,které daly základ i libereckému festivalu MATEŘINKA. V téže době okouzluje a rozesmává mládež i dospělé publikum hudebně - komediální styl inscenací režisérky Markéty Schartové, pro něž je charakteristický úsměvný náhled nad daným tématem. K nejúspěšnějším titulům 90. let patří trojice inscenací autorky Ivy Peřinové -Bezhlavý rytíř - Alibaba a čtyřicet loupežníků - Alína aneb Petřín v jiném dílu světa, které v Naivním divadle zrealizovali plzeňští inscenátoři Tomáš Dvořák a Ivan Nesveda formou iluzivního loutkového divadla bez přítomnosti živých herců. V poslední době usiluje Naivní divadlo o inscenátory mladé generace. Tak vznikla i Erbenova Kytice - práce činoherního režiséra Michala Dočekala. Pohádka Líný Lars a žabka kouzelnice, stejně jako pozdější Kainarova Zlatovláska, je v režii Michaely Homolové, nedávné absolventky KALD DAMU. Jabloňová panna Jana Jirků i Historky (podle La Fontainových bajek) Markéty Sýkorové jsou dokonce absolventskými pracemi těchto začínajících režisérů. Naivní divadlo je častým hostem mezinárodních festivalů, účinkovalo ve většině evropských zemí, ale i v Mexiku, v Indii, Kanadě či v Pákistánu.

menu
menu