0 - 9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

Divadélko ROLNIČKA

Divadélko ROLNIČKA

 Nabídka pořadů pro nejmenší – pro mateřské školy, nižší ročníky ZŠ, i jako doprovodné pohádkové vystoupení při nejrůznějších příležitostech.
 O malém tygrovi (podle Libuše Palečkové) - Pruhovaná pohádka o tygříkovi, který se všeho bál, a za trest přišel o své krásné tygří pruhy. Šel do světa hledat odvahu a poznal, že strach může být i docela jiný.
Byl jednou jeden dvoreček (na motivy lidové pohádky) - Známá pohádka o kohoutkovi a slepičce, osobitě zpracovaná a doplněná  dětskými lidovými písničkami. Příběh o tom, že každý má své starosti i přání, a každý má na světě své místo!
Jak to bylo, pohádko (František Hrubín) - Čtyři veršované pohádky z knihy „2x7 pohádek“: O chytrém Budulínkovi, O veliké řepě, Kuřátko a obilí, Zvířátka a loupežníci. A z básniček se mohou stát písničky!
Pohádky pro Dášenku (na motivy knížky Karla Čapka) - Je toho moc, co se musí naučit štěně, než se z něj stane velký pes… Koukat, chodit, kousat… Ale Matka Příroda je dobrá učitelka a s pohádkami jde každé učení lépe!
Medvědí pohádky (podle Hany Doskočilové) - nafukovací - Vyprávění o pohádkové Medvědí hoře a další tři pohádky: Jak se vychovávají malí medvědi, Jak medvěda Barnabáše rozbolela záda, Jak medvěd Ťapák našel štěstí
Velká medvědí pohádka - nafukovací - Volné pokračování příběhů pohádkových medvědů na Medvědí hoře: Jak si hrají medvíďata a Jak se malému medvídkovi splnil velký sen.
Čertovská pohádka - Jak vypadá správný čert, jak se zpívá čertovská písnička… Pohádka o ustrašeném čertovi, který nedokázal splnit, co se od něj čekalo, a nakonec se sám sebe začal bát.
Velká čertovská pohádka – částečně nafukovací - O tom, jak se medvíďata nebála čerta a peklo s tím chtělo něco udělat…. Poslali tedy Čerta Lopatu, poté Čerta Náfuku a nakonec Čerta Mrňouska.
Barevná „strašidelná“ pohádka - Příběh o „strašidle“, kterého se nikdo nebál, strašit neumělo, zato se chtělo všem líbit. Vydalo se do pohádkového lesa na zkušenou a jeho velké přání se splnilo!
Tři prasátka…aneb …Loupežnická pohádka - O třech mlsných prasátkách a o jejich borůvkovém koláči. Je tu i pět loupežníků, kteří musí být stále spolu, protože každý z nich umí používat jen jeden jediný smysl. 
Když jsem já sloužil (na motivy lidové poesie) - Příběh plný lidových písniček a říkadel, o Aničce a Jeníkovi, o červeném jablíčku, o vojenském verbování, o dlouhé službě u lakomého sedláka.
Řemeslnické písničky (na motivy lidové poesie) - Příběh líné dcery, která si vybírá ženicha. Každý nápadník má svou písničku, každý vychvaluje své řemeslo, ale podle dcery a její mámy žádný není sám ten „pravý“.
Dračí pohádky – nafukovací - Někdy se sny mohou splnit, a dětem se splnil sen popletený… Tak se objevil drak a s ním pohádky podle ročních období: Podzim - O drakovi, který létalZima – O bílém drakoviJaro – O drakovi, který kvetlLéto – O drakovi, který se chtěl koupat.
Ořechová pohádka –  nafukovací - O holčičce Alence  – Aiše, , o větru, který nebyl vidět, o splněných přáních… O plamě s kokosovými ořechy, které chtěly být něčím víc. V co se takový ořech může změnit? V hudební nástroj,  v loutku, v kamaráda…
Předškolácká pohádka – nafukovací - Jak se děti bály „obludy“, která na ně prý koncem léta číhá… jak raději utekly, koho cestou potkaly a jak se naučily správně zpívat, nabrat dech, zahnat strach a vydat se správnou cestu.
O tom, co se možná stalo – vyšlo na CD - Čtyři vánoční příběhy, doplněné koledami. Betlémské postavy se postupně objevují v pohádkách: Jak byl osel důležitý, Jak andělé naučili líného Honzu troubit, Jak se tři králové vydali na dalekou cestu a Jak pastýři vybrali nejhezčího beránka. Doplněním ústřední trojice a jejich příběhu je pak „Betlém“ úplný.Technické požadavky – stůl, židle, u nafukovacích pohádek el. přípojka v dosahuNedílnou součástí všech představení jsou písničky s kytarovým doprovodem.Všechna představení trvají 40 -45 minut, jsou „loutková“, ale nejedná se o klasické typy loutek. Výtvarné zpracování a použité materiály mohou být všem divákům inspirací k vlastní tvořivé činnosti

menu
menu