0 - 9 | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z

UMĚNÍ KOMUNIKACE

UMĚNÍ KOMUNIKACE

Jednodenní seminář pro pracovníky vyššího a středního managamentu a každého, kdo potřebuje ovládat základní dovednosti v oblasti komunikace s lidmi.

Program semináře:
Role komunikace v mezilidských (obchodních) vztazích - Proč a za jakých okolností jsou komunikační dovednosti rozhodující pro úspěch jednání nebo prostého rozhovoru. Moderní komunikační trendy a jejich užívání v praxi. Specifika českého prostředí a jejich záludnosti v komunikaci mezi lidmi. Typologie komunikantů a její vliv na naše komunikační aktivity. Helikoptérové myšlení a jeho uplatnění v komunikaci.
Převaha formy nad obsahem - Proč je forma komunikace důležitější než samotný obsah a jak toho můžeme v praxi využívat (příklady z praxe). Obecné a vyžadované prvky v komunikaci, bez jejichž uplatňování nedosáhneme úspěchu. Výběr vhodného komunikátora s přihlédnutím k jeho faktické odbornosti v oblasti projednávaného tématu.
Tři základní komunikační potřeby člověka (klienta) - Obecná potřeba „být vítán“ a její správné naplňování (příklady z praxe). Potřeba „najít porozumění“ a příklady jejího častého neuspokojování z každodenní praxe. Potřeba „být důležitý“ (příklady z praxe) Vztah mezi „faktickými“ a „komunikačními“ potřebami. Jak dosáhnout spokojenosti klienta i v situaci, kdy jeho faktická potřeba nebyla uspokojena.
Důvěra jako hlavní předpoklad úspěchu - Důvěryhodnost komunikátora (solidnost, oblečení, gesta, upravenost atd.). První dojem a jeho role při budování důvěry.Proč je třeba naplnit očekávání komunikantů v oblasti důvěryhodnosti a nezastupitelná role empatie – znalost adresáta jako základní předpoklad úspěšného jednání.Empatická hra a zobecnění jejích výsledků. Srozumitelnost jako hlavní předpoklad důvěry a úspěchu v komunikaci. Správná volba vhodného komunikačního kanálu. Stanovení komunikačních cílů (ideální a realistická úroveň, alternativní varianta a bod odporu) s ohledem na soustavnost komunikace. Postupy, které nám přinesou úspěch a které může užívat i protistrana (autorita, zpochybnění mandátu, zapojení do hry, apod.).
Komunikační styly: Agresivní, Nátlakový, Pasivní, Asertivní, Taktický, Kooperační, Kompromisní.
Demonstrace síly. Varovná historka. Hra na soucit protistrany. Falešní kupci.  Taktické manévry. Maskování cíle. Zainteresování protihráče. Naivka. Výměna tématu. Ješitnost. Bílý psík .Nečekaná omluva.

Interaktivní celodenní seminář vedou Ladislav Špaček a Petr Studenovský.
Seminář je provázen powerpointovou prezentací s videoukázkami. Doba trvání semináře: 9 -16 hod

menu
menu